PODMÍNKY SERVISNÍ PODPORY K APLIKACI JRK DIGITAL
ČLÁNEK I.
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
- TYTO PODMÍNKY SERVISNÍ PODPORY K APLIKACI JRK DIGITAL (DÁLE TAKÉ JEN „PSP“) UPRAVUJÍ VEŠKERÉ SMLUVNÍ VZTAHY MEZI POSKYTOVATELEM, A TO OBCHODNÍ KORPORACÍ JRK ČESKÁ REPUBLIKA S.R.O., SÍDLEM BOLZANOVA 1, 110 00 PRAHA 1, IČ: 24853640, DIČ: CZ24853640, EMAILOVÝ KONTAKT VE VĚCECH TECHNICKÝCH: A UŽIVATELEM APLIKACE JRK DIGITAL. TYTO PSP MOHOU UPRAVOVAT SMLUVNÍ VZTAHY I V DALŠÍCH PŘÍPADECH, POKUD SE NA TOM SMLUVNÍ STRANY DOHODNOU. TYTO PSP MÁ PRÁVO POSKYTOVATEL ZMĚNIT, PŘIČEMŽ AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ PSP SE VŽDY NACHÁZÍ NA NÁSLEDUJÍCÍ WEBOVÉ STRÁNCE POSKYTOVATELE:
HTTPS://WWW.MENEODPADU.CZ/PSP-SLA-JRK-DIGITAL/
- UŽIVATEL SE UŽÍVÁNÍM APLIKACE JRK DIGITAL ZAVAZUJE DODRŽOVAT VŠECHNY ZÁVAZKY PLYNOUCÍ PRO NĚJ Z TĚCHTO PSP. NOVÉ PSP ČI ZMĚNĚNÉ PSP JSOU ZÁVAZNÉ DNEM NÁSLEDUJÍCÍM PO DNI V NĚMŽ DOŠLO K ZVEŘEJNĚNÍ PSP POSKYTOVATELEM NA VÝŠE UVEDENÉ WEBOVÉ STRÁNCE POSKYTOVATELE. UŽIVATELÉ BUDOU INFORMOVÁNI O ZMĚNÁCH PSP ALESPOŇ 10 KALENDÁŘNÍCH DNÍ PŘED JEJICH ÚČINNOSTÍ, ABY MĚLI ČAS SE S NIMI SEZNÁMIT.
- POSKYTOVATEL JE VÝLUČNÝM POSKYTOVATELEM APLIKACE JRK DIGITAL.
ČLÁNEK II.
POJMY A DEFINICE
- POKUD NENÍ TOUTO SMLOUVOU DÁLE UVEDENO ČI Z KONTEXTU JEDNOZNAČNĚ NEVYPLÝVÁ JINAK, JSOU POJMY PSANÉ S VELKÝM PÍSMENEM V TÉTO SMLOUVĚ POUŽÍVÁNY V JEDNOTNÉM I MNOŽNÉM ČÍSLE V NÁSLEDUJÍCÍCH VÝZNAMECH:
- ADMIN PŘÍSTUP – PRIVILEGOVANÝ PŘÍSTUP K APLIKACI UMOŽŇUJÍCÍ SPRÁVU ÚČTŮ JEDNOTLIVÝCH UŽIVATELŮ VČETNĚ NÁHLEDU NA ÚČTY JEDNOTLIVÝCH REGISTROVANÝCH OBČANŮ;
- APLIKACE JRK DIGITAL – ELEKTRONICKÝ PROSTŘEDEK ONLINE VE VÝLUČNÉM VLASTNICTVÍ POSKYTOVATELE, OBSAHUJÍCÍ NÁSTROJE K EVIDENCI REGISTROVANÝCH OBČANŮ, ODPADU A MAJETKU POTŘEBNÉHO K HOSPODAŘENÍ S ODPADEM A JEHO SKLADOVÁNÍ;
- OBČANSKÝ ZÁKONÍK – ZÁKON Č. 89/2012 SB., OBČANSKÝ ZÁKONÍK, VE ZNĚNÍ POZDĚJŠÍCH PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ;
- PRACOVNÍ DEN – JAKÝKOLI JINÝ DEN NEŽ SOBOTA A NEDĚLE, KTERÝ NENÍ STÁTNÍM SVÁTKEM V ČESKÉ REPUBLICE, TO VŠE V ČASE OD 8:00 DO 16:00 HODIN;
- SERVISNÍ PODPORA – JSOU SLUŽBY POSKYTOVATELE POSKYTOVANÉ JAKO SOUČÁST PRÁVA UŽÍVAT APLIKACI;
- SERVICE LEVEL AGREEMENT (SLA) – SE ROZUMÍ TATO SMLOUVA O SERVISNÍ PODPOŘE K APLIKACI JRK DIGITAL, TEDY DOHODA SMLUVNÍCH STRAN O ROZSAHU, TERMÍNECH, ČETNOSTI, KVALITĚ A DALŠÍCH PRÁVECH SMLUVNÍCH STRAN SPOJENÝCH S ČINNOSTMI POSKYTOVATELE PROVÁDĚNÝMI NA ZÁKLADĚ POŽADAVKU UŽIVATELE V RÁMCI SERVISNÍ PODPORY;
- ZÁVADY APLIKACE – CHYBOVÉ STAVY APLIKACE SPECIFIKOVANÉ A ODSTRAŇOVANÉ V REŽIMU SLA
- DOSTUPNOST APLIKACE – JEDNÁ SE O PROCENTO ČASU, KDY JE APLIKACE PLNĚ FUNKČNÍ A PŘÍSTUPNÁ UŽIVATELŮM V DEFINOVANÉM ČASOVÉM OKNĚ. PRO ÚČELY TÉTO SMLOUVY JE DOSTUPNOST APLIKACE MĚŘENA V OBDOBÍ OD 8:00 DO 16:00 KAŽDÝ PRACOVNÍ DEN. POSKYTOVATEL SE ZAVAZUJE ZAJISTIT DOSTUPNOST APLIKACE NA ÚROVNI MINIMÁLNĚ 99,5 % BĚHEM TOHOTO ČASOVÉHO OKNA. DOSTUPNOST SE VYPOČÍTÁVÁ PODLE NÁSLEDUJÍCÍHO VZORCE:
CELKOVÝ ČAS DOSTUPNOSTI JE CELKOVÝ ČAS, KDY JE APLIKACE DOSTUPNÁ A FUNKČNÍ V DEFINOVANÉM ČASOVÉM OKNĚ; - PLÁNOVANÁ ÚDRŽBA APLIKACE – PRAVIDELNÁ ÚDRŽBA APLIKACE, KTERÁ JE PŘEDEM NAPLÁNOVÁNA A OZNÁMENA UŽIVATELŮM. TATO ÚDRŽBA JE NEZBYTNÁ K ZACHOVÁNÍ A ZLEPŠENÍ TECHNICKÝCH PARAMETRŮ APLIKACE, JAKO JE NAPŘÍKLAD AKTUALIZACE SOFTWARU, OPTIMALIZACE VÝKONU NEBO IMPLEMENTACE NOVÝCH FUNKCÍ. UŽIVATELÉ JSOU O PLÁNOVANÉ ÚDRŽBĚ INFORMOVÁNI ELEKTRONICKOU POŠTOU NEJPOZDĚJI 6 HODIN PŘED PLÁNOVANOU ÚDRŽBOU, POKUD BY OMEZENÍ PRÁVA UŽÍVAT APLIKACI TRVALO DÉLE JAK 3 HODINY, ABY MOHLI PŘIZPŮSOBIT SVÉ POUŽÍVÁNÍ APLIKACE;
- NEPLÁNOVANÁ ÚDRŽBA APLIKACE – ÚDRŽBA APLIKACE, KTERÁ NENÍ PŘEDEM NAPLÁNOVÁNA A JE PROVÁDĚNA V REAKCI NA NEOČEKÁVANÉ PROBLÉMY NEBO ZÁVADY. TATO ÚDRŽBA JE NEZBYTNÁ K RYCHLÉMU ŘEŠENÍ KRITICKÝCH PROBLÉMŮ, KTERÉ MOHOU OVLIVNIT DOSTUPNOST NEBO FUNKČNOST APLIKACE. UŽIVATELÉ JSOU O NEPLÁNOVANÉ ÚDRŽBĚ INFORMOVÁNI CO NEJDŘÍVE PO JEJÍM ZAHÁJENÍ PROSTŘEDNICTVÍM ELEKTRONICKÉ POŠTY NEBO OZNÁMENÍM NA HLAVNÍ STRÁNCE APLIKACE;
ČLÁNEK III.
SERVISNÍ PODPORA
- POSKYTOVATEL SE ZAVAZUJE POSKYTOVAT UŽIVATELI SERVISNÍ PODPORU, A TO PO DOBU TRVÁNÍ SMLOUVY ODE DNE PŘEDÁNÍ APLIKACE K UŽÍVÁNÍ UŽIVATELI
- SERVISNÍ PODPOROU PRO ÚČELY TÉTO SMLOUVY SE ZEJMÉNA ROZUMÍ:
- ODSTRAŇOVÁNÍ ZÁVAD PODLE BODU 3 SLA;
- PODPORA UŽIVATELE PŘI ZAJIŠTĚNÍ ZÁKLADNÍCH FUNKCÍ APLIKACE;
- NÁHLED DO INTERNÍCH ZÁZNAMŮ, ZAZNAMENÁVAJÍCÍCH UDÁLOSTI V APLIKACI.
- ZA SERVISNÍ PODPORU PODLE TÉTO SMLOUVY SE ZEJMÉNA NEPOVAŽUJE:
- JINÁ OBECNÁ PODPORA NESOUVISEJÍCÍ SE ZÁKLADNÍMI FUNKCEMI APLIKACE;
- ŘEŠENÍ OTÁZEK, JEJICHŽ ODPOVĚĎ LZE NALÉZT V NÁPOVĚDĚ K APLIKACI.
- ÚKONY MIMO SERVISNÍ PODPORU PODLE SLA JE POSKYTOVATEL OPRÁVNĚN ÚČTOVAT ZVLÁŠŤ ZA CENU 500 KČ ZA HODINU. SKUTEČNOST, ŽE SE JEDNÁ O ÚKON MIMO RÁMEC SERVISNÍ PODPORY JE POSKYTOVATEL POVINEN UŽIVATELI OZNÁMIT PŘED ZAHÁJENÍM ČINNOSTI. K TÉTO ODMĚNĚ BUDE PŘIPOČTENO DPH V ZÁKONNÉ VÝŠI.
ČLÁNEK IV.
ODSTRAŇOVÁNÍ ZÁVAD APLIKACE
- POSKYTOVATEL SE ZAVAZUJE ODSTRAŇOVAT ZÁVADY APLIKACE, TJ. TAKOVÉ STAVY APLIKACE, PRO KTERÉ APLIKACE NEDOSAHUJE ÚROVNĚ TECHNICKÝCH PARAMETRŮ, KTERÝCH DOSAHOVALA V OKAMŽIKU PŘEDÁNÍ UŽIVATELI.
- ZÁVADY APLIKACE JSOU PRO ÚČELY SMLOUVY ROZČLENĚNY DO 2 SKUPIN. POSKYTOVATEL SE ZAVAZUJE PO DOBU TRVÁNÍ SMLOUVY ODSTRANĚNÍ ZÁVAD APLIKACE V ČASOVÝCH ODEZVÁCH STANOVENÝCH PRO KAŽDOU SKUPINU.
-
- BĚŽNÁ PORUCHA – MENŠÍ CHYBY NEBO PROBLÉMY, KTERÉ NEOVLIVŇUJÍ ZÁKLADNÍ FUNKCE A BĚŽNÝ PROVOZ APLIKACE. PŘÍKLADY: GRAFICKÉ CHYBY, DROBNÉ CHYBY V UŽIVATELSKÉM ROZHRANÍ, NESPRÁVNĚ ZOBRAZENÉ INFORMACE, KTERÉ NEBRÁNÍ POUŽÍVÁNÍ APLIKACE. V TAKOVÉM PŘÍPADĚ UŽIVATEL PORUCHU ZAZNAMENÁ (NAPŘ. PRINT SCREEN OBRAZOVKY) A OZNÁMÍ POSKYTOVATELI. V RÁMCI OZNÁMENÍ JE POVINEN POPSAT PORUCHU A SDĚLIT, JAKÁ ČÁSTEČNÁ NEFUNKČNOST BYLA ZAZNAMENÁNA, RESP. KTEROU ČÁST APLIKACE NENÍ SCHOPEN VYUŽÍVAT NEBO MU NEREAGUJE. GARANTOVANÁ DOBA ZAHÁJENÍ PRACÍ NA ŘEŠENÍ ZÁVADY PO ŘÁDNÉM NAHLÁŠENÍ: DO 5 PRACOVNÍCH DNÍ OD NAHLÁŠENÍ. GARANTOVANÁ DOBA UKONČENÍ ZÁVADY: NA ZÁKLADĚ INDIVIDUÁLNÍ DOHODY S UŽIVATELEM, ALE MAX. DO ČTYŘ TÝDNŮ OD NAHLÁŠENÍ.
- VÁŽNÁ PORUCHA – CHYBY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ DŮLEŽITÉ FUNKCE A PROVOZ APLIKACE, ALE NEZNEMOŽŇUJÍ JEJÍ POUŽÍVÁNÍ. PŘÍKLADY: NEFUNKČNÍ VYHLEDÁVANÍ, NOTIFIKACE NEBO CHYBY PŘI EXPORTU DAT, ALE APLIKACE JE STÁLE POUŽITELNÁ S OMEZENÍMI. UŽIVATEL PORUCHU ZAZNAMENÁ (NAPŘ. PRINT SCREEN OBRAZOVKY) A OZNÁMÍ POSKYTOVATELI. V RÁMCI OZNÁMENÍ JE POVINEN POPSAT PORUCHU A SDĚLIT, JAKÁ NEFUNKČNOST BYLA ZAZNAMENÁNA, RESP. KTEROU ČÁST APLIKACE NENÍ SCHOPEN VYUŽÍVAT NEBO MU NEREAGUJE. GARANTOVANÁ DOBA ZAHÁJENÍ PRACÍ NA ŘEŠENÍ ZÁVADY PO ŘÁDNÉM NAHLÁŠENÍ: DO 2 PRACOVNÍCH DNÍ OD NAHLÁŠENÍ. GARANTOVANÁ DOBA UKONČENÍ ZÁVADY: DO 1 TÝDNE OD NAHLÁŠENÍ.
- KRITICKÁ PORUCHA – ZÁVAŽNÉ CHYBY, KTERÉ ÚPLNĚ ZNEMOŽŇUJÍ POUŽÍVÁNÍ APLIKACE NEBO ZPŮSOBUJÍ VÝZNAMNÉ VÝPADKY. PŘÍKLADY: KOMPLETNÍ VÝPADEK SLUŽBY, PROBLÉMY S PŘIHLÁŠENÍM, CHYBY, KTERÉ BRÁNÍ VŠEM UŽIVATELŮM V PŘÍSTUPU K APLIKACI, NEBO BEZPEČNOSTNÍ CHYBY, KTERÉ MOHOU VÉST K ÚNIKU CITLIVÝCH ÚDAJŮ. V TAKOVÉM PŘÍPADĚ UŽIVATEL PORUCHU ZAZNAMENÁ (NAPŘ. PRINT SCREEN OBRAZOVKY) A OZNÁMÍ POSKYTOVATELI. V RÁMCI OZNÁMENÍ JE POVINEN POPSAT PORUCHU A SDĚLIT, JESTLI APLIKACE NENÍ DOSTUPNÁ NEBO JE JEJÍ PROVOZ VÝZNAMNĚ OMEZEN. GARANTOVANÁ DOBA ZAHÁJENÍ PRACÍ NA ŘEŠENÍ ZÁVADY PO ŘÁDNÉM NAHLÁŠENÍ: DO 8 HODIN OD NAHLÁŠENÍ. GARANTOVANÁ DOBA UKONČENÍ ZÁVADY: DO 1 PRACOVNÍHO DNE OD NAHLÁŠENÍ.
- ROZHODNÝ OKAMŽIK PRO POČÍTÁNÍ GARANTOVANÉ DOBY SE ROZUMÍ NAHLÁŠENÍ ZÁVADY UŽIVATELEM NA , NEBO PŘÍMO PŘES APLIKACI SERVICE DESK URČENOU NA SERVISNÍ PODPORU DOSTUPNOU PŘÍMO V JRK DIGITAL. KOMUNIKACE STRAN JEJÍHO ODSTRANĚNÍ PROBÍHÁ MEZI SMLUVNÍMI STRANAMI DLE TYPU ZÁVADY.
- GARANTOVANOU DOBOU ZAHÁJENÍ PRACÍ NA ŘEŠENÍ ZÁVADY PO ŘÁDNÉM NAHLÁŠENÍ SE ROZUMÍ DOBA, ZA KTEROU JE POSKYTOVATEL POVINEN INFORMOVAT UŽIVATELE PROSTŘEDNICTVÍM EMAILU NEBO TELEFONU, ŽE EVIDUJE NAHLÁŠENÍ ZÁVADY A BYLY ZAHÁJENY PRÁCE NA ZJIŠTĚNÉM CHARAKTERU ZÁVADY.
- GARANTOVANOU DOBOU UKONČENÍ ZÁVADY SE ROZUMÍ DOBA, ZA KTEROU JE POSKYTOVATEL POVINEN VADU IDENTIFIKOVAT A ODSTRANIT, ANEBO INFORMOVAT UŽIVATELE O NÁHRADNÍ DOBĚ UKONČENÍ ZÁVADY.
- POSKYTOVATEL JE OPRÁVNĚN ŘEŠIT ODSTRANĚNÍ BĚŽNÉ ZÁVADY TOLIKO V PRACOVNÍCH DNECH; DO BĚHU LHŮT SE NEZAPOČÍTÁVAJÍ NEPRACOVNÍ DNY A DÁLE DNY, NA KTERÉ PŘIPADAJÍ STÁTNÍ SVÁTKY.
- POSKYTOVATEL SI VYHRAZUJE PRÁVO SJEDNANÉ GARANTOVANÉ DOBY PRODLOUŽIT. PRODLOUŽENÍ GARANTOVANÉ DOBY JE POVINEN POSKYTOVATEL ŘÁDNĚ ODŮVODNIT.
ČLÁNEK V.
PROCESNÍ PRAVIDLA
- UŽIVATEL SE ZAVAZUJE NAHLÁSIT ZÁVADNÝ STAV APLIKACE UŽIVATELE NEPRODLENĚ PO JEJÍM ZJIŠTĚNÍ, A TO NA EMAILOVOU ADRESU [].
- POSKYTOVATEL V REAKČNÍ DOBĚ AŽ 4 HODIN OD NAHLÁŠENÍ ZÁVADNÉHO STAVU VYHODNOTÍ JEHO POVAHU A ZÁVAŽNOST. VÝSLEDNOU IDENTIFIKACI ZÁVADNÉHO STAVU SDĚLÍ NA EMAILOVOU ADRESU UŽIVATELE, VČETNĚ INFORMACE O TYPU ÚKONŮ SERVISNÍ PODPORY NEBO ODSTRANĚNÍ ZÁVADY, PŘEDPOKLÁDANÉM TERMÍNU UKONČENÍ PRACÍ.
- ZÁVADA APLIKACE JE POVAŽOVÁNA ZA ZCELA ODSTRANĚNOU POTVRZENÍM POSKYTOVATELE KONTAKTNÍ OSOBĚ UŽIVATELE.
ČLÁNEK VI.
NUTNÁ ÚDRŽBA
- NUTNOU ÚDRŽBOU SE ROZUMÍ PRAVIDELNÁ ÚDRŽBA POTŘEBNÁ K ZACHOVÁNÍ PARAMETRŮ APLIKACE. NUTNÁ ÚDRŽBA JE PROVÁDĚNA Z INICIATIVY POSKYTOVATELE, NEJEDNÁ SE O REAKCI NA JAKOUKOLI ZÁVADU.
- UŽIVATEL JE POVINEN STRPĚT KRÁTKODOBOU ODSTÁVKU PRÁVA UŽÍVAT APLIKACI SPOČÍVAJÍCÍ V JEHO OMEZENÍ NEBO PŘERUŠENÍ, A TO I BEZ UPOZORNĚNÍ POSKYTOVATELE.
- POSKYTOVATEL SE ZAVAZUJE INFORMOVAT UŽIVATELE O OMEZENÍ PRÁVA UŽÍVAT APLIKACI Z DŮVODU NUTNÉ ÚDRŽBY APLIKACE 48 HODIN ALE NEJPOZDĚJI 6 HODIN PŘED PLÁNOVANOU ÚDRŽBOU, POKUD BY OMEZENÍ PRÁVA UŽÍVAT APLIKACI TRVALO DÉLE JAK 3 HODINY.
ČLÁNEK VII.
VYŠŠÍ MOC
- SMLUVNÍ STRANY NEODPOVÍDAJÍ ZA PORUŠENÍ POVINNOSTI PODLE TÉTO SMLOUVY ZPŮSOBENÉ VYŠŠÍ MOCÍ, S VÝJIMKOU PORUŠENÍ POVINNOSTI UŽIVATELE ZAPLATIT ODMĚNU, NA NIŽ SE TOTO UJEDNÁNÍ NEPOUŽIJE, POKUD TATO SMLOUVA NESTANOVÍ JINAK. VYŠŠÍ MOCÍ SE ROZUMÍ JAKÁKOLIV PŘEKÁŽKA, KTERÁ VZNIKLA NEZÁVISLE NA VŮLI POVINNÉ SMLUVNÍ STRANY A BRÁNÍ JÍ V PLNĚNÍ JEJÍ POVINNOSTI, POKUD SE NEDÁ ROZUMNĚ PŘEDPOKLÁDAT, ŽE BY JI SMLUVNÍ STRANA MOHLA ODVRÁTIT NEBO PŘEKONAT, ANIŽ BY JI V DOBĚ VZNIKU ZÁVAZKU MOHLA PŘEDVÍDAT. ODPOVĚDNOST NEVYLUČUJE PŘEKÁŽKA, KTERÁ VZNIKLA NEJDŘÍVE V DOBĚ, KDY POVINNÁ SMLUVNÍ STRANA BYLA V PRODLENÍ S PLNĚNÍM SVÉ POVINNOSTI, NEBO VYPLÝVÁ Z JEJÍCH HOSPODÁŘSKÝCH POMĚRŮ. ÚČINKY VYLUČUJÍCÍ ODPOVĚDNOST JSOU OMEZENY JEN NA DOBU, PO KTEROU PŘEKÁŽKA TRVÁ, A S NÍŽ JSOU TYTO ÚČINKY SPOJENÉ.
ČLÁNEK VIII.
ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
- TYTO PSP SE ŘÍDÍ PRÁVNÍM ŘÁDEM ČESKÉ REPUBLIKY, ZEJMÉNA OBČANSKÝM ZÁKONÍKEM.
- TYTO PSP NABÝVAJÍ ÚČINNOSTI DNEM NÁSLEDUJÍCÍM PO JEJICH ZVEŘEJNĚNÍ NA WEBOVÉ STRÁNCE POSKYTOVATELE.